AdSense

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Ενδεχόμενη μείωση των προστίμων του ΚΟΚ


Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο νέος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο ενδεχόμενο επανεξέτασης του ΚΟΚ καθώς των προστίμων που αυτός προβλέπει.

Στον χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Τεχνικού Συνεδρίου με τίτλο «Current Advances in Road Infrastructure Safety Equipment», ο νέος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών του νεοσύστατου υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κ. Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε μεταξύ άλλων πως η νέα κυβέρνηση έχει ως έναν από τους βασικούς στόχους της τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε βάθος 4ετίας.
Προκειμένου να καταστεί αυτό εφικτό, αναμένεται να εξεταστούν μια σειρά από μέτρα που περιλαμβάνουν:
-Επανεξέταση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και των προστίμων που προβλέπει για τις διάφορες παραβάσεις με ενδεχόμενη τη μείωση τους καθώς το κόστος τους είναι ιδιαίτερα υψηλό.
-Εντατικοποίηση των ελέγχων στους δρόμους.
-Εκμετάλλευση νέων τεχνολογιών στις οδικές υποδομές.
-Χρήση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS) στις μετακινήσεις.
-Άμεση αντιμετώπιση των σημείων του οδικού δικτύου που εμφανίζουν υψηλή επικινδυνότητα και χρήση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών.
-Αποτελεσματικότερος συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων αρχών.
-Προγράμματα βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς και ένταξη συναφών δραστηριοτήτων στα σχολεία.
-Εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών.
-Εντονότερη εμπλοκή της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν στο εν λόγω συνέδριο το οποίο, διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αυτοκινητοδρόμων (ERF) σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), το χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα ευθύνεται για ένα τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος και βασίζεται σε συγκεκριμένες ανεπάρκειες των τελευταίων δεκαετιών όπως:
-Χαλαρή εφαρμογή βασικών μέτρων.
-Έλλειψη συντονισμού μεταξύ των εμπλεκόμενων αρχών.
-Έλλειψη καλού οδικού δικτύου και ανεπαρκής συντήρηση αυτού.
-Έλλειψη αποτελεσματικού συστήματος εξετάσεων για τους υποψήφιους οδηγούς και αξιόπιστου συστήματος επιθεώρησης των οχημάτων.
-Απουσία αποτελεσματικού μοντέλου παρέμβασης στα πρώτα λεπτά από την πρόκληση ενός ατυχήματος, που είναι και τα κρισιμότερα για την υγεία και τη ζωή των εμπλεκόμενων ατόμων.
-Έλλειψη συστηματικής εφαρμογής μέτρων ασφαλείας και επίβλεψης.
-Ανεπάρκεια κονδυλίων για την οδική ασφάλεια.

Πηγή: autotritipro.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου