AdSense

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Χωρίς Φορτίο

Ένα στα τέσσερα φορτηγά κυκλοφορεί χωρίς φορτίο!

Σύμφωνα με έκθεση της Ε.Ε, το ένα τέταρτο σχεδόν των φορτηγών στην Ευρώπη κυκλοφορεί άδειο, είτε κατά την επιστροφή από τη διαδρομή του είτε μεταξύ φορτώσεων.

transportΕιδικότερα, στην ευρωπαϊκή διάσκεψη για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, ειπώθηκε ότι το άνοιγμα των εθνικών αγορών οδικών μεταφορών στα πλαίσια ενός ισχυρότερου ανταγωνισμού θα συμβάλλει στη μείωση των διαδρομών που κάνουν τα φορτηγά χωρίς φορτίο. Με βάση και την έκθεση, η αύξηση του ανταγωνισμού θα επιφέρει και αύξηση της αποτελεσματικότητας του τομέα.
Μεταξύ άλλων, ο Siim Kallas, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος για τις μεταφορές, τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει απλούστευση και αποσαφήνιση των κανόνων της Ε.Ε για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
«Οι ισχύοντες κανόνες οδηγούν σε σπατάλες πόρων για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, έχουν αντίκτυπο σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον. Χρειαζόμαστε, αφενός, σαφείς κανόνες για τον κλάδο και, αφετέρου, καλές συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς», είπε χαρακτηριστικά ο Kallas.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ελευθεροτυπία, οι διαβουλεύσεις στη διάσκεψη βασίστηκαν σε δύο άξονες:
-Σε πιο ομοιογενείς και αποτελεσματικούς ελέγχους: Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν για τη σημασία της εναρμόνισης των πρακτικών και των κυρώσεων, καθώς μόνο η ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών θα δημιουργήσει ένα σταθερό πλαίσιο για τον περιορισμό των παράνομων πρακτικών, συμπεριλαμβανομένου του παράνομου «cabotage».
-Στην κοινωνική σύγκλιση: Η διαδικασία της εναρμόνισης των συνθηκών εργασίας των οδηγών δεν προόδευσε, με τον ίδιο ρυθμό, με την απελευθέρωση των αγορών. Το φαινόμενο αυτό προωθεί την ανάπτυξη κοινωνικών ανισοτήτων, που πλήττουν τους οδηγούς όλης της Ευρώπης, φαινόμενο που πρέπει να ελαχιστοποιηθεί.

Βασικά σημεία της έκθεσης:
-Η Ε.Ε. έχει τώρα μια ευκαιρία να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της οικονομίας της και να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές.
-Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των εμπορευμάτων στις εσωτερικές μεταφορές στην Ε.Ε. διακινούνται μέσω των οδικών μεταφορών, οι οποίες εμφανίζουν ετήσιο κύκλο εργασιών 300 δισ. ευρώ και αντιπροσωπεύουν το 2% περίπου του ΑΕΠ της Ε.Ε.
-Οι χερσαίες μεταφορές, μέρος των οποίων αποτελούν οι οδικές μεταφορές, είναι ο μοναδικός τρόπος μεταφοράς στον οποίον η παραγωγικότητα της εργασίας εμφανίζει πτώση από το 2001 (-0,2%).
-Οι εθνικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 67% των οδικών μεταφορών στην Ε.Ε. Ωστόσο, η πρόσβαση των αλλοδαπών μεταφορέων στις εθνικές αγορές παραμένει πολύ περιορισμένη.
-Τα βαρέα φορτηγά οχήματα συχνά κυκλοφορούν χωρίς φορτίο: το 20% των φορτηγών στην Ε.Ε. κυκλοφορεί χωρίς φορτίο. Στις εθνικές μεταφορές, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 25%.
-Περίπου 600.000 εταιρείες, πάρα πολλές από τις οποίες είναι ΜμΕ, δραστηριοποιούνται στον κλάδο των οδικών μεταφορών, ο οποίος απασχολεί περίπου 3 εκατομμύρια εργαζομένους.
-Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το κόστος των εναπομενόντων περιορισμών στις ενδομεταφορές ανέρχεται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
-Η άρση των περιορισμών στις ενδομεταφορές θα συμβάλει στη μείωση των δρομολογίων οχημάτων χωρίς φορτίο, διότι οι μεταφορείς θα διευκολυνθούν να συνδυάζουν φορτία και να αξιοποιούν δρομολόγια μετ' επιστροφής.

Πηγή: fortigometafores.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου